Waarom Yoga en hardlopen


Yoga4running is de perfecte aanvulling op een looptraining voor zowel de beginnende als de gevorderde hardloper. Door deze vorm van yoga worden je spieren verlengt en verstrekt, verminder je de kans op blessures, verbeter je de doorbloeding en vergroot je jouw uithoudings- en concentratievermogen. Hierdoor houdt je jouw lichaam gezond, lenig en krachtig wat je helpt meer te ontspannen en met plezier te sporten.

Hardlopen en yoga het lijken elkaars tegenpolen, maar in werkelijkheid versterken yoga en hardlopen elkaar juist.

Hardlopen belast, net als veel andere sporten, de spieren op een eenzijdige manier door veel herhalingen. Dit zorgt voor een disbalans in de spieren wat kan leiden tot blessures.
Een van de positieve effecten van yoga is dat dit het algemene bewustzijn van je lichaam verbetert. Je leert heel bewust en rustig te luisteren naar je lichaam waarbij je de disbalans en kleine ongemakken eerder herkent en blessures kunt voorkomen. Door dit vergrote bewustzijn zal je tevens merken dat je beter om kunt gaan met vermoeidheid tijdens het hardlopen en door gericht gebruik te maken van je ademhaling, kun je zelfs de verzuring in je spieren vertragen.

De speciaal op hardlopers gerichte yogaoefeningen creëren kracht en souplesse in je spieren en gewrichten. Hierdoor houd je jouw lichaam gezond, lenig en krachtig. Dit alles helpt je met plezier en blessurevrij te hardlopen.

Naast Yoga voor hardlopers , biedt yoga4running ook hardlooptrainingen aan voor zowel beginners als de gevorderde lopers. Bewust hardlopen met de nadruk op ontspanning en de juiste techniek.